Design Thinking jest metodą stosowaną w Google przy tworzeniu innowacyjnych produktów. To usystematyzowany proces zawierający w sobie kolejne etapy rozwoju pomysłu. Od początkowej idei do stworzenia prototypu. W metodzie kluczowe jest przyjęcie perspektywy użytkownika, dla którego projektujesz rozwiązanie. Z określaniem potrzeb użytkownika w Design Thinking jest trochę tak, jak z kupowaniem prezentów. Najbardziej cieszą te, które nie zostały wyrażone wprost. Pytanie –co chcesz na urodziny? Może jest praktyczne, ale nie wymaga większego wysiłku, nie mówiąc o kreatywności. Trafiona niespodzianka sprawi obdarowanemu o wiele większą przyjemność. Przy generowaniu pomysłów jest tak samo. Pytanie persony o to, jak rozwiązać jej problem nie ma sensu. Wyciągnięcie wniosków z rozmowy, przeanalizowanie potrzeb użytkownika, jego preferencji, stylu życia i czytanie między wierszami to krok we właściwym kierunku.
Całodniowe warsztaty były dla uczniów wraz z opiekunami okazją do poznania ludzi o różnych zainteresowaniach z różnych szkół i środowisk. Wspólne szukanie pomysłów i tworzenie innowacyjnych rozwiązań to dla młodzieży okazja do odnalezienia w sobie pokładów kreatywności. Na zakończenie warsztatów uczestnicy wybierali finalne rozwiązanie i przygotowali prototyp, który prezentowali na forum. W efekcie powstało kilka bardzo interesujących pomysłów na produkt. Nasi uczniowie wracali do domu pełni nowych wrażeń, pomysłów i zapału do dalszej pracy w swoich miniprzedsiębiorstwach. .